چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی نقش مدیریت دانش درنوآوری سازمانی ازطریق ایجادسازمان یادگیرنده درشعب بانک تجارت استان گلستان بوده است. تحقیق حاضر با استفاده از روش توصيفي/ پيمايشي و همبستگي انجام شد. جامعه آماری آن کلیه کارکنان شعب بانک تجارت استان گلستان بودند که تعداد آنها 300 نفر بود که بابهرهگیری از جدول کرجسی و مورگان، 169 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید و روش نمونهگیری، تصادفی طبقهای بوده است. دادههای تحقیق با روش کتابخانهای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش «فونگ و چی»، پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی «لمبرت و هوگان» و پرسشنامه استاندارد سازمان یادگیرنده «پیتر سنگه» بوده است. پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیریت دانش 0.806 و پرسشنامه نوآوری سازمانی 0.761 و پرسشنامه سازمان یادگیرنده 0.780 محاسبه شد و روایی ابزار با روش روایی محتوایی مورد تأیید قرار گرفتهاند. همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و به کمک نرمافزار لیزرل انجام پذیرفت که نتایج تحقیق حاکی از رابطه مستقیم و معنادار بین مدیریت دانش با نوآوری سازمانی است و همچنین بصورت غیرمستقیم از طریق ایجاد سازمان یادگیرنده بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
کلید واژگان :مدیریت دانش، نوآوری سازمانی و سازمان یادگیرنده.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4159689379664315
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه پژوهش های جدید در مدیریت و حسابداری
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1399/05/18 18:06:36
- ثبت کننده : عبدالقادر تکه ئی
- تعداد بازدید : 180
- تعداد فروش : 0