چکیده :

هدف از این مقاله بررسی کارآفرینی دانشگاهی به عنوان حلقه واسط صنعت و دانشگاه و همچنین اهمیت توسعه کارآفرینی دانشگاهی است. در سال های اخیر از دانشگاهیان انتظار می رود تا نقش پررنگ تری در بخش صنعت ایفا کنند. با این حال، تحقیقات در مورد کارآفرینی دانشگاهی در کشورهای در حال توسعه به ندرت صورت گرفته است. از آن جایی که میزان منابع در کشورهای توسعه یافته بسیار بیشتر است، کارآفرینی دانشگاهی در مقایسه با کشورهای در حال توسعه می تواند متفاوت باشد و تعاملات بخش صنعت و دولت با دانشگاه راه متفاوتی می پیماید و با موانعی همراه است. همچنین در جهان رقابتی امروز سازمان ها، دانشگاه ها و کشورهایی موفق هستند که قادر به بهره گیری بیشتر از اطلاعلات و دانش باشند. حمایت دانشگاهی می تواند ضریب موفقیت موسسات علمی و تحقیقاتی را تا حد شگفت آوری افزایش دهد. دانشگاه ها بهترین موقعیت برای شناسایی کارآفرینان هستند، هر چند برای توسعه کارآفرینی به گذشت زمان نیاز است اما باید در استفاده از پتانسیل و دانش فارغ التحصیلان دانشگاه ها تعجیل نمود. در این مقاله نیز با در نظر گرفتن چالش ها و فرصت های موجود، راه های گسترش و توسعه کارآفرینی را مرور خواهیم کرد.

کلید واژگان :

کارآفرینی دانشگاهی، صنعت، دانشگاه، دولت، توسعه صنعتی، آموزش کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک