هدف از این پژوهش بررسی تأثیر اخلاق حرفهای مدیران با انگیزش کارکنان و چابکی سازمان (مطالعه موردی شرکت پگاه آذربایجان غربی) است. در این تحقیق، پژوهشگر سعی کرده است تا با شناسایی رابطه بین اخلاق حرفهای مدیران با انگیزش کارکنان و چابکی سازمان گامی در جهت افزایش انگیزش کارکنان و چابکی سازمان در شرکت پگاه آذربایجان غربی بردارد. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی، ازنظر روش گردآوری دادهها توصیفی - همبستگی و همینطور ازنظر نوع داده کمی بود. جامعهآماریاینپژوهشراکلیهکارکنان شرکت پگاهتشکیلمیدهند،ازبینآنها160نفر بهعنواننمونه از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب و از پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفهای هیوود و همکاران (۲۰۰۹)، پرسشنامه انگیزش شغلی 40 مادهای هرزبرگ و پرسشنامه چابکی سازمانی (پاندا و همکاران؛ 2016) بهعنوان ابزار جمعآوری اطلاعات استفاده شد. اطلاعات بهدستآمده در این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی (محاسبه فراوانی، درصد، ترسیم نمودار، تدوین جدول، انحراف استاندارد و آزمون مقایسه تک نمونهای میانگین) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) و تحلیل رگرسیون چندمتغیره و تحلیل واریانس با استفاده از نرمافزار spss ویرایش ۱۸ تجزیهوتحلیل شده است. نتایج پژوهش نشان داد که: بین اخلاق حرفهای مدیران با انگیزش کارکنان و چابکی سازمانی معنیداریوجوددارد. بین مسئولیت اجتماعی با انگیزش کارکنان و چابکی سازمانی رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. بین تعلق به اجتماع علمی مدیران با انگیزش کارکنان و چابکی سازمانی رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. بین خود کارایی با انگیزش کارکنان و چابکی سازمانی رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. بین مسئولیت علمی با انگیزش کارکنان و چابکی سازمانی رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد.
کلید واژگان :اخلاق، اخلاق حرفهای، انگیزش، چابکی سازمانی
ارزش ریالی : 150000 ریال
با پرداخت الکترونیک