پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی مناسب برای اخلاق حرفه ای فروشندگان محصولات لبنی در شهرستان پارس آباد انجام پذیرفته است. پژوهش از نظر هدف توسعه ای و از نظر نوع توصیفی تحلیلی و از روش اجرا پیمایشی می باشد؛ جامعه آماری تحقیق حاضر را در مرحله دلفی مسئولین فروش شرکتها و کارگاههای تولید محصولات لبنی شهرستان پارسآباد تشکیل دادند. در ابتدا افراد بر اساس استنباط خود از مدل شاخص هایی را مشخص کرده اند و بعد از حذف موارد تکراری تعداد 58 نوع شاخص باقی ماند. از بین 58 شاخص باقی مانده، شاخصهای با ضریب اهمیت ضعیف و متوسط حذف گردیدند و نهایتاً 52 شاخص در تحلیل ماندند. مدل نهایی مطلوب اخلاق حرفهای فروشندگان محصولات لبنی مغانه بر اساس نظر نخبگان با 52 شاخص سه بعد مورد تایید قرار گرفت. بر اساس یافتههای تحقیق، بر اساس یافته های تحقیق، شاخص "منطبق کردن اولویتها با ارزشها" با میانگین 87/4 در رتبه اول، و شاخص " پرهیز از به کارگیري شخصی اطلاعات شرکت" با میانگین 52/2 در رتبه پنجاه دوم قرار گرفتند.
کلید واژگان :اخلاق حرفهای، فروشندگان محصولات لبنی، روش دلفی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4162123182156138
- سال انتشار : 1399
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه مطالعات رهبری فرهنگی، سال دوم، شماره 3، پیاپی 4، پاییز 1399
- برگزار کنندگان :
- ISSN : 2717-1957
- تاریخ ثبت : 1400/02/27 10:40:21
- ثبت کننده : قادر وظیفه دمیرچی
- تعداد بازدید : 247
- تعداد فروش : 0