چکیده :

امروزه تدریس تربیت بدنی بر برنامه¬های آموزشی مربوط به زمینه¬های کلی انسان شناسی، فعالیت¬های جسمی و حرکتی و مهارت¬ها متمرکز است. تربیت بدنی بخشی جدانشدنی از آموزش است که هدف آن توسعه¬ی ابعاد مختلف جسم و روان و هماهنگی بین آنها در دانش آموزان می¬باشد. تربیت بدنی اثری مثبت بر سلامت و مهارت یادگیری دانش آموز دارد. این موضوعات ثابت می¬کنند که تربیت بدنی نقش مهمی در سیستم آموزشی جوانان ایفا می¬کند. پژوهشگران زیادی در مورد خود ارزیابی و اقدام پژوهی مربیان و معلمان و کاربرد آنها در زمینه¬ی روانشناسیِ ورزشی، تحقیقاتی انجام داده اند. عمل خود ارزیابی، دارای ساختار منحصر به فردی می¬باشد که شامل مطالعه و تحقیقاتی است که معلم در آن واقعاً فعالیت دارد. به علاوه، خود ارزیابی، عامل اصلی برای پیشرفت تدریس و دستیابی به تجربه¬ی تدریس بهتر است. خود ارزیابی نیازمند این است که معلمان تربیت بدنی، ارزش¬ها و عملکردهای خود را ارزیابی کنند زیرا آنها را قادر می¬سازد اهداف و ارزش¬ها را درک کرده و همچنین انگیزه کافی برای عملکرد خود پیدا کنند. دلیل اهمیت آموزش معلمان تربیت بدنی برای ارزیابی ارزشمند خود، انعکاس در کلاس¬های آموزشی و فعالیت¬های عملی معلمان می¬باشد.

کلید واژگان :

معلمان، تربیت بدنی، اقدام پژوهی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک