رقابت عصر نوین باعث شده تا استراتژي ارائه خدمات همه سازمانها تغییر کند، بهطوريکه امروزه بیشترین تمرکز بر روي روابط بین سازمانها و مشتریان است. یکی از عواملی که به برقراري روابط بلندمدت کمک میکند، بازاریابی رابطهمند است. این نوع بازاریابی در جهت بهبود روابط بلندمدت و کاهش هزینههاي مختلف سازمانها ایجاد شده است. از سوي دیگر سازمانهاي خدماتی خصوصاً دانشگاهها براي جلب رضایت دانشجویان با استراتژيهاي مختلف میتوانند از این نوع بازاریابی استفاده کنند. در این میان ارائه خدمات باکیفیت براي هر سازمانی حکم رضایت مشتریان آن سازمان را در پی خواهد داشت؛ در این راستا هدف این تحقیق بررسی تأثیر ارکان بازاریابی رابطهمند بر کیفیت خدمات و رضایت دانشجویان در دانشگاههاي پیامنور استان آذربایجان شرقی است. تحقیق حاضر به صورت کمی و توصیفی- پیمایشی است. این تحقیق داراي چندین فرضیه است که براي تحلیل آنها از روش مدلسازي معادلات ساختاري استفاده شده است. گردآوري دادهها به صورت میدانی از طریق پرسشنامه و در زمستان سال 1396 با طیف 5 سطحی لیکرت انجام پذیرفته است. نتایج تحقیق نشان میدهد که هر یک از ارکان بازاریابی رابطهمند (اعتمادسازي، تعهد به خدمت، کیفیت ارتباط و مدیریت تعارض) بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معنادار دارند. همچنین کیفیت خدمات بر رضایت دانشجویان اثرات قابلتوجهی را دارد.
کلید واژگان :ارکان بازاریابی رابطهمند، کیفیت خدمات، رضایت دانشجویان، دانشگاه پیامنور
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4164932454571842
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه مطالعات نوین کاربردی در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1401/01/18 14:12:25
- ثبت کننده : یونس نیکخواه
- تعداد بازدید : 239
- تعداد فروش : 0