چکیده :

بازاریابی عصبی شاخه‌ای از تحقیقات علوم اعصاب است که هدف آن درک بهتر مصرف­‌کننده کالا یا خدمات از طریق فرآیندهای ناخودآگاه است و در بازاریابی ورزشی برای توضیح دادن ترجیحات، انگیزه­‌ها و انتظارات مصرف­‌کننده ورزشی، پیش‌­بینی رفتار و توضیح موفقیت‌ها یا شکست پیام‌های تبلیغاتی ورزشی کاربرد دارد. مرور مقالات مرتبط نشان می‌دهد که استفاده از ابزارهای تصویربرداری عصبی، پتانسیل ارائه بینش ارزشمندی را در مورد مصرف‌کننده ورزشی و موارد مدنظر آن دارد و می‌تواند تحقیقات بازاریابی ورزشی را توسعه دهد. در این راستا، پژوهش پیش رو با تجزیه و تحلیل شکاف‌های موجود در تحقیقات بازاریابی سنتی آغاز می‌شود. سپس، مزایا و محدودیت‌های استفاده از این روش‌های جایگزین نسبتاً جدید، مانند تصویربرداری عصبی یا تجزیه و تحلیل سیگنال‌های مغزی در تحقیقات بازاریابی عصبی ورزشی را مورد بررسی و بحث قرار می‌دهد. همچنین با ارائه تصویر کلی از تکنیک‌های بازاریابی عصبی به پژوهشگران حوزه ورزش دیدگاه‌هایی برای پژوهش در این حوزه ارائه می‌کند. در نهایت این پژوهش با پیش­‌بینی نیازهای تکاملی استفاده از این ابزارها به پایان می‌رسد.

کلید واژگان :

الکتروانسفالوگرافی مگنتوانسفالوگرافی ردیاب چشم رمزگشایی چهره نورومارکتینگ ورزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک