چکیده :

هدف اين پژوهش، ارزیابي رابطه بازارگرایی با عملكرد بانک ها و تأثیر نقش ميانجي رضایت کارمندان و رضایت مشتریان در رابطه بين بازارگرایی و عملكرد مي باشد. به این منظور، هشت فرضیه تدوین گردید. برای گردآوری اطلاعات لازم جهت آزمون فرضیه ها، از پرسشنامه ای استاندارد حاوی 32 سؤال استفاده شد و بین 118 نفر از مدیران، 165 نفر از کارمندان و 384 نفر از مشتریان بانک ملت در سطح استان گیلان، بعنوان جامعه آماری تحقیق جهت پاسخگویی به بخش های مختلف پرسشنامه توزیع گردید. جهت تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از روش مدل یابی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که بازارگرايي هم بطور مستقیم و هم بواسطه متغیرهای میانجی رضایت کارمندان و رضایت مشتریان نیز با عملکرد رابطه ای مثبت دارد.

کلید واژگان :

بازارگرایی، رضایت مشتریان، رضایت کارمندان، عملکرد.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک