چکیده :

بیمه یکی از ابزارهای مفید مدیریت خطر،برای تأمین آرامش و آسایش افراد جامعه وراه حلی برای پاسخ به نیازهای جوامع بشری در مقابل بروز حوادث ناگهانی وغیر قابل پیش بینی می باشد.امروزه بیمه یکی از ابزارهای مهّم اقتصادی واجتماعی است که در رشد و توسعه اقتصادی پایدار کشورها نقش مهّم و تأثیرگذاری دارد.دربین انواع بیمه نامه ها،بیمه نامه های عمر وپس انداز،هم به جهت تأمین نیازمالی افرادخانواده بعداز فوت سرپرست آن وهم به جهت پس اندازی،دارای موقعیتی ممتاز هستند.امّا علی رغم وجود مزایای فوق،به زعم آمار وارقام،این نوع بیمه نامه ها ازجایگاه مناسبی درکشور برخوردار نیستند.دراین مقاله باتوّجه به نقش انکارناپذیر بازاریابی درتوسعه و گسترش ابن بیمه نامه ها،مدل مدیریت منسجم خدمات مورداستفاده قرارگرفت وتأثیر هریک از عناصر هشتگانه آن،ازطریق آزمون Tودوجمله ای،برمیزان تمایل به خرید بیمه نامه های عمر وپس انداز سنجیده شد.نتایج آزمون نشان میدهد عناصرقیمت،محصول و ترغیب وآموزش مشتری ازبیشترین تأثیر درمیان سایرعوامل برخورداربوده وعنصر شواهد فیزیکی نیزموردتأیید قرارنگرفت.

کلید واژگان :

بیمه،بیمه عمر وپس انداز،آمیخته بازاریابی،مدیریت منسجم خدمات.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک