چکیده :

عصر حاضر، عصر تغییرات و تحولات اساسی و بنیادی است و سازمانهایی می توانند خود را با این شرایط تطبیق دهند و در صحنه رقابت باقی بمانند که مدیران و رهبرانی کارآمد، تغییرگرا و با چشم اندازی بلند مدت داشته باشند. در سالهاي اخ ر، هوش رقابتي ) Competitive Intelligence ( ي به كي از مفاه م مهم مد ر ت تبد ل شده و با فرهنگ شر تهاي پ شرو، عج ن شده است. در دن ا ى ك ي ي ي ي ي ي ي ي پ چ ده نون ، شر تها مختلف هر روز برا دست اب به اهداف عال ىتر به طرحها نو ن رو ى ى ى ى ى ى ى ك ك ي ي ي ي م ىآورند. هوش رقابتی این ام ان را برای مدیران فراهم می کند که به صورت خلاقانه تری بیندیشند ک و با استفاده از اطلاعات محیط کسب و کار و اطلاعات حاصل از تحلیل رقبا در تصمیم گیری های سازمانی به بهتر ن شكل عمل کنند. بنابراین، هوش رقابتي كي از الزامات غ ر قابل انكار براي اغلب ي ي ي مدیران به شمار می رود. در ا ن مقاله سعي شده است تا به تشر ح ابعاد و قابل تهاي هوش رقابتي براي مد ران و سازمانها ي ي ي ي در مح طهاي سبو ار پرداخته شود.

کلید واژگان :

هوش رقابتی، رقبا، ردیابی رقبا



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک