چکیده :

بحران اقتصادي بر روي استراتژيهاي بازاریابی شرکتها، تاثیرگذار است. در طی بحران اقتصادي تبلیغات نقش حیاتی و مهمی بازي را ایفا میکنند. استراتژي تبلیغات از تحقیقات دقیق در مورد انواع مخاطبین و مصرفکنندگان، منافع و ارزشهاي محصول یا موضوع مورد نظر، مناسب بودن نوع رسانه و کانال ارتباطی و ویژگیهاي پیام تبلیغاتی ایجاد میشود. عملکردهاي بازاریابی نقش اساسی را در جهت سودآوري و رفتار واکنشی مشتریان ایفا میکند. اخیرا، یکی از بهترین روشهایی که از آن طریق شرکت تجاري هزینههایش را کاهش میدهد، گرایش به سوي بازاریابی از طریق رسانههاي اجتماعی و به خصوص شبکههاي اجتماعی است. ترویج برندها و دیگر فعالیتهاي بازاریابی از طریق رسانههاي اجتماعی هزینههاي زیادي را براي شرکتها در بر ندارد. به همین منظور تولیدکنندگان محتوا در شرکتهاي رسانهاي از رسانههاي اجتماعی براي تحقق بخشیدن استراتژيهایشان با هزینههاي پاییتر بهره میگیرند. این مقاله بررسی میکند که آیا شرکت ها هزینه کمتري را به منظور نائل شدن به اهداف استراتژیک در حوزه بازاریابی و تبلیغ محصولات خود از طریق رسانههاي اجتماعی در مقایسه با روش سنتی متحمل میشوند؟ و همچنین به بررسی نقش بسزاي رسانههاي اجتماعی در زمینه بازاریابی و تبلیغات میپردازد.

کلید واژگان :

بحران اقتصادي، بحران جهانی، هزینه- تاثیر، رسانههاي اجتماعی، بازاریابی.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک