چکیده :

در جامعه فراصنعتي امروز، دانش يك منبع كليدي است. از آنجا كه صرفا قسمتي از دانش به وسيله سازمان و مابقي به وسيله افراد ‏دروني مي شود، لذا نظارت و كنترل بر فعاليت هاي دانشي بر خلاف فعاليت هاي توليدي دشوار است. علت نابودی اغلب شرکت ها ‏قبل از مرحله بلوغ، ناتوانی آنها در یادگیری، عدم همراهی با تغییرات محیطی و از دست دادن مزیت رقابتی می باشد.‏‎ ‎در اين مقاله ‏رویکردهای مدل یادگیری تعمیق به عنوان راهكارهاي دستيابي به دانش ضمني در سازمان های یادگیرنده مورد ارزيابي قرار مي گيرد ‏تا امكان استفاده از اين ذخيره پنهان فراهم گردد. براي گردآوري داده ها بر پایه مدل یادگیری-تعمیق مشتمل بر هفت مولفه یادگیری ‏از طریق عمل، شبیه سازی، مقاله نویسی، مربی گری، پرورش توانمندیهای ساخت و انتقال دانش، تصمیم گیری بر پایه مدلسازی و ‏تعمیق یادگیری با استفاده از سبکهای یادگیری شناختی، از پرسشنامه اي با 68 گويه استفاده شد. كاركنان شاغل در واحدهاي برنامه ‏ريزي و اطلاعات مديريت، تحقيق و توسعه، مهندسي عمومي و مهندسي فرآيند به عنوان كاركنان دانشي تعيين و نظريات ايشان در ‏خصوص سازوكارهاي رويكرد يادگيري-تعميق اخذ گرديد. دستاورد این پژوهش، تعیین اندازه کاربری هر یک از عناصر مولفه های ‏هفت گانه مدل یادگیری-تعمیق است.‏

کلید واژگان :

دانش ضمني، دانش سازماني، مدل يادگيري - تعميق، سازمان های یادگیرنده



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک