چکیده :

فعالیت¬هاي کارآفرینی زنان روستایی، زمینه¬هاي کاهش فقر در روستاها را فراهم نموده و گامی به سوي توسعه روستایی می¬باشد. افزایش قابل ملاحظه زنان شاغل واقعیت انکارناپذیر جامعه ایران است. با وجود این، تجربه اجتماعی حاکی از آن است که تعداد کمی از زنان شاغل کارآفرین هستند. براي ظهور فعالیت¬هاي کارآفرینانه وجود زمینه¬ها و شایستگی¬های مناسب ضروري است. هدف از انجام پژوهش حاضر، الگوسازي مفهومی شایستگی¬های مورد نیاز زنان کارآفرین روستایی بود. جامعة آماري اين تحقيق را 125 نفر از کارآفرینان زن روستایی شهرستان¬های کنگاور، صحنه و هرسین، تشکیل داده بودند. بر همین اساس از تمام شماری استفاده گردید. ابزار گردآوري اطلاعات تحقيق، پرسشنامة محقق ساخته بود. ميزان پايايي متغیرهای تحقیق بین 88/0-83/0 بود. يافته¬هاي تحقيق نشان مي¬دهند كه بر اساس تحلیل حساسیت (ANN) شايستگي¬هاي ارتباطی، راهبردی و تعهدي، بیشترین اهمیت را در لایه اول دارند. بين شایستگی¬ها راهبردي و ذهني براساس حوزه فعاليت¬ها (كشاورزي، دام¬پروري و خدمات مشاوره¬اي)، اختلاف معنی¬داري در سطح 99 درصد اطمينان وجود داشت، به طوری که این شایستگی¬ها در بین کارآفرینان حوزه خدمات مشاوره¬ای بیشتر بود.

کلید واژگان :

کارآفرینی، زنان کارآفرین، موانع کارآفریني، شبکه عصبی مصنوعی، شایستگی کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک