چکیده :

یکی از مهمترین عوامل موثر بر موفقیت شرکت های تولیدی و خدماتی، برندهای کالاها و خدمات می باشد، منحصر به فرد ترین ویژگی برند ، هویت برند می باشد. شناسایی برند توسط مشتری به عنوان تعریف یک مشتری از خود به وسیله ی یک برند می باشد، این حس در واقع جستجوی فرد برای دستیابی به معنایی است که بتواند هویت فرد را در بازار برندها به عرصه ی ظهور برساند. اهميت مفهوم برند در خريد مشتريان به حدي است كه برخي از صاحبنظران از آن به عنوان يك محصول كامل ياد كرده و معتقدند بسياري از اوقات مشتريان در عوض آنكه محصولي را خريداري نمايند، برندها را مي‌خرند. از اين رو شناخت عوامل موثر بر اين انتخاب و بررسي ويژگيه هاي خاص برند اهميتي دو چندان يافته و انجام تحقيقات متنوعي را در اين زمينه ضرورت مي‌بخشد. تحقيق حاضر نيز با اين هدف و تحت عنوان بررسي رابطه بین تعیین هویت مشتری به وسیله برند با عواملی چون ، پرستیزبرند، اعتماد برند، شباهت برند، تمایز برند به انجام رسيده است. تحقيق حاضر از لحاظ روش پيمايشي، توصيفي و از لحاظ هدف ساختاري كاربردي دارد. جامعه آماری تحقیق 200 نفر از مشتریان برند موبایل سامسونگ در سطح شهر تهران می باشد. ابزار جمع آوری داده از طریق پرسشنامه می باشد. داده های جمع آوری شده با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل تحلیل شده است. طبق نتایج بدست آمده از روش مدل معادلات ساختاری بین تعیین هویت مشتری به وسیله برند و عوامل پرستیژبرند، اعتمادبرند، شباهت برند و تمایزبرند رابطه معنی دار و مثبت وجود دارد

کلید واژگان :

هویت برند، پرستیژ برند،اعتماد برند، شباهت برند، تمایز برند، مدل معادلات ساختاری



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک