چکیده :

وفاداري به برند به عنوان يكي از تاكتيكهاي اصلي بازاريابي، جهت پاسخ گويي بهتر به تهديدات رقابتي و درآمد بيشتر، از مهم ترين دغدغه هاي مطالعات بازاريابي است . امروزه حفظ سهم بالايي از بازار رقابتي، مستلزم داشتن مشترياني نه تنها وفادار بلكه همراه با رضایت مندی است كه در هر شرايطي به وفاداری از برند پرداخته و با تبلیغات شفاهی مثبت خود ارزش ویژه برند را در ذهن ساير افراد جامعه بهبود بخشند. هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين وفاداری برند، رضایت برند، تبلیغات شفاهی و ارزش ویژه برند در برند بستنی میهن در سطح شهر تهران است. اين پژوهش بر اساس هدف، يك تحقيق كاربردي و از نظر جمع آوري داده ها تحقيقي پيمايشي - توصيفي است. داده هاي جمع آوري شده حاصل از پرسشنامهبا استفاده از نرم افزار لیزرل برای انجام تحليل عاملي تاييدي و آزمون مدل معادلات ساختاری تحقيق استفاده شده است. نتايج حاكي از آن است كه وفاداری برند اثر مثبت و معناداري بر رضايت برند دارد، وفاداری برند اثر منفی بر تبلیغات شفاهی دارد، رضایت برند اثر مثبت بر تبلیغات شفاهی دارد، تبلیغات شفاهی نیز اثر مثبت و معنی دار بر ارزش ویژه برند دارد

کلید واژگان :

وفاداري برند، رضایت برند، تبلیغات شفاهی، ارزش ویژه برند، مدل معادلات ساختاری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک