چکیده :

هدف پژوهش حاضر مدل یابی وفاداری به برند در مشتریان محصولات ورزشی بر اساس مولفه¬های شخصیتی با نقش میانجیگری هوش هیجانی می¬باشد. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مشتریان محصولات ورزشی می‌باشند. نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 357 انتخاب گردید و ابزار جمع¬آوری اطلاعات، پرسشنامه¬های پرسشنامه مولفه های شخصیتی مصرف کننده که توسط لین (2010)، وفاداری مصرف کننده به محصولات ورزشی خوارزمی و همکاران (١٣٩3)، هوش هيجاني برادبري- گريوز (2005)، با مقیاس پنج ارزشی لیکرت‌ مورد استفاده که روایی و پایایی آن¬ها مورد تایید قرار گرفت. براي بررسی نرمال بودن داده¬ها از آزمون چولگی و کشیدگی و برای فرضیه¬های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون، در سطح معناداري 05/0P≤ و برای تعیین نقش میانجی وفاداری از الگوسازي معادله ساختاري و تحليل رگرسيون ميانجي با استفاده از نرم افزار 22SPSS و نرم افزار تحلیل ساختارهای گشتاوری (AMOS) استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده¬ها نشان می¬دهد که بین تمامی ابعاد ويژگي¬هاي شخصيتي به غیر از روان رنجوری با وفاداري محصولات ورزشی رابطه معناداری وجود دارد (05/0≥P). بین هوش هیجانی و وفاداری مشتریان ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد (05/0≥P). همچنین بین تمامی ابعاد ويژگي هاي شخصيتي به غیر از روان رنجوری با هوش هیجانی مشتريان محصولات ورزشی رابطه معناداری وجود دارد (05/0≥P). نهایتا مدل اندازه گیری ويژگي هاي شخصيتي با وفاداري مشتريان محصولات ورزشی با میانجیگری هوش هيجاني از برازش قابل قبولی برخوردار بود و می توان از آن برای براي اندازه گیري ارتباط مولفه های شخصیتی و وفاداری مشتریان محصولات ورزشی استفاده کرد.

کلید واژگان :

تدوین مدل، محصولات ورزشی، مشتریان، وفاداری به برند، مولفه های شخصیتی، هوش هیجانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک