هدف این تحقیق بررسی تاثیر نگرش عمومی نسبت به محصولات خارجی بر تمایل به خرید محصولات ایرانی میباشد. این پژوهش از دسته پژوهش-های کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری مصرف کنندگان نوشیدنی در بازار ایران میباشند. از بین این جامعه آماری 333 نفر که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند به پرسشنامه الکترونیکی پژوهش پاسخ دادند. دادههای به دست آمده با روش الگوسازی معادلات ساختاری و از طریق نرم افزار اسمارت پی ال اس، تحلیل شدند. یافتهها نشان دادند که ملی گرایی مصرفی تاثیر مثبت و معناداری بر نگرش و ادراک مصرف کنندگان از محصولات ایرانی دارد. همچنین بیگانگی مصرفی تاثیر منفی و معناداری بر نگرش و ادراک مصرف کنندگان از محصولات ایرانی داشت. نگرش و ادراک از محصولات ایرانی تاثیر مثبت و معناداری بر ارزیابی محصولات ایرانی داشت و ارزیابی محصولات ایرانی تاثیر مثبت و معناداری بر تمایل خرید محصولات ایرانی داشت.
کلید واژگان :ملی گرایی، جهانشهری، بیگانگی، بین المللی بودن و تمایل به خرید محصولات داخلی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک