چکیده :

هدف از تحقيق حاضر، اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری دانش آموزان ورزشکار عضو تیم¬های ملی به برندهای ورزشی ایرانی بود. روش تحقیق توصیفی- همبستگی است و به صورت میدانی انجام شده است. جامعه¬ی آماری تحقیق، تعداد 54 نفر از دانش آموزان عضو تیم¬های ملی ایران بودند که به صورت تمام شمار انتخاب شدند. برای گرد آوری اطلاعات، از پرسشنامه لائو (2006) که در سال 2016 توسط صمدی و رستمی بازنگری شد (92/0=α) که دارای 11 خرده مقیاس و 40 سوال با مقیاس 5 ارزشی لیکرت مورد استفاده شد. به منظور تحليل استنباطي براي نرمال بودن داده¬های تحقیق از آزمون کولموگراف- اسميرنوف و برای بررسی فرضيه¬هاي تحقيق از آزمون تی تک نمونه¬ای، آزمون آنتروپی شانون با از نرم افزار 22SPSS در سطح 05/0≥α استفاده شد. یافته¬های پژوهش نشان می¬دهد که به ترتیب برندهای مجید، دایی و یوز بالاترین درصد را در اولویت¬های انتخابی شرکت کنندگان به خود اختصاص دادند. با توجه به نتایج بدست آمده، تمامی عوامل مورد بررسی (نام برند، كيفيت محصول، قيمت، تاثيرپذيري، طبقه اجتماعي، تبليغات، سبك محصول، محيط فروشگاه، كيفيت خدمات، سبك زندگي، حجم تبليغات) بر میزان وفاداری دانش آموزان عضو تیم¬های ملی ایران نسبت به برندهای ورزشی ایرانی تأثیر دارد. تحلیل آنتروپی نشان داد که به ترتیب حجم تبلیغات، کیفیت محصول، نام برند دارای بیشترین امتیاز و سبک زندگی کمترین امتیاز را در میزان وفاداری دانش آموزان عضو تیم¬های ملی ایران نسبت به برندهای ورزشی ایرانی هستند.

کلید واژگان :

وفاداری، برندهای ورزشی ایرانی، دانش آموز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک