چکیده :

ﻣﺤﻴط ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر اﻣﺮوز ﺑﺷﺪت ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﻴﺮ رﻗﺎﺑﺖ ﻣﻴﺎن ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ و ﺗﻐﻴﻴﺮات ﺳﺮﻳﻊ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژي و ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﺪاوم ﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎ و ﻧﻴﺎزﻫﺎي ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن اﺳﺖ. اﻣﺮوزه ﺷﺮﻛﺖﻫﺎ ﺑﻪﻣﻨﻈﻮر ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ در ﺑﺎزار و اﻓﺰاﻳﺶ ﻓﺮوش، ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ ﻃﺮاﺣﻲ و اﺗﺨﺎذ اﺳﺘﺮاﺗﮋيﻫﺎﻳﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ رﻗﺒﺎ، رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺼﺮفﻛﻨﻨﺪﮔﺎن را ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ. ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ در ﭘﻲ ﺑﺮرﺳﻲ جهت گیری بازارگرایی، گرایش به فناوری و بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد ارتباط با مشتری در زمینه شرکت های صنعتی شهر ساری اﺳﺖ. روشﺗﺤﻘﻴﻖ ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ و از ﻧﻮع ﻛﺎرﺑﺮدي اﺳﺖ. ﺑﺮاي ﺟﻤﻊآوري دادهﻫﺎ از مطالعات کتابخانه‌ای و ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﻳﺪ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎي ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺷﻬﺮ ساری ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. روش ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﻴﺮي، ﺗﺼﺎدﻓﻲ ﺳﺎده ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. ﻣﺪل ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪل ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎري و ﻧﺮم اﻓﺰار AMOS ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺷﺪ. ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎ ﻧﺸﺎن ﻣﻲدﻫﺪ ﻛﻪ ﺑﺎزارﮔﺮاﻳﻲ و ﮔﺮاﻳﺶ ﺑﻪ ﻓﻨﺎوري؛ ﺑﻪ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ ﻣﻨﺘﻬﻲ ﻣﻲﺷﻮد ﺑﻄﻮرﻳﻜه اﻳﻦ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮي ﺷﺮﻛﺖها ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻣﺜﺒﺘﻲ دارد.

کلید واژگان :

گرایش به فناوری، بازاریابی الکترونیکی، عملکرد ارتباط با مشتری



ارزش ریالی : 200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک