چکیده :

بررسی چرایی موفقیت بعضی سازمان ها و عدم موفقیت برخی دیگر همواره ذهن محققان و اندیشمندان علم مدیریت و کارآفرینی را به خود معطوف داشته است. شکی نیست که تغییر و تحول مداوم، ضرورتی انکارناپذیر براي موفقیت و حیات سازمان هاي امروزي است. مهم ترین و کارسازترین راه رسیدن به این مطلوب، همانا خلاقیت و نوآوري است. براي آنکه بتوان بروز خلاقیت و نوآوري را در سازمان بصورت ارزش و فرآیندي مستمر و دائمی درآورد باید که، آن بصورت امري نهادینه در سازمان درآید. بنابراین در مقاله حاضر به مبحث نهادینه کردن نوآوري پرداخته شده است. در ابتدا مفهوم و تعاریف خلاقیت و نوآوري و در ادامه تعاریف نهادینه کردن مورد بحث قرار گرفته است. از آنجایی که ضرروت شناخت ابعاد یک مساله دانستن عوامل موثر بر آن مساله است، نویسنده با بررسی مقالات پژوهشی منتشره در ایران، لیستی از عوامل موثر بر نوآوري تهیه کرده است. در ادامه با تکمیل مبحث نهادینه کردن نوآوري و ارائه مدلی جامع از نهادینه کردن نوآوري، در نهایت راه کارها و پیشنهاداتی در جهت فراگیر و نهادینه کردن نوآوري در بین افراد و سازمان هاي مختلف ارائه شده است.

کلید واژگان :

نوآوري، خلاقیت، نهادینه کردن، عوامل مؤثر



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک