مدیریت کیفیت یکی از جدیدترین و بروزترین مباحث در زمینه تولید و خدمات است. اگرچه سابقه آن به ابتدای تاریخ نیز میرسد اما سرآغاز پیدایش مفهوم کیفیت به اواخر قرن بیستم برمیگردد. بر طبق یکی ازنگرشها :مدیریت کیفیت یعنی نظارت بر فرآیند ساخت و تولید محصول برای ایجاد اطمینان از مطابقت محصول با آنچه مورد نظر طراح یا مشتری بوده است. این نظارت از مرحله دریافت و سفارش مواد اولیه تا خدمات پس از فروش را شامل میشود.بدین ترتیب طیف وسیعی از فعالیتها را دربر میگیرد. در این نوشتار چگونگی نظارت و مدیریت بر کیفیت و چگونگی آثار آن بر رقابت ، همچنین بهبود دوام آن در زمینه تولید و خدمات را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این نوشتار نشان خواهد داد که تنها کیفیتی میتواند در محیط رقابتی، موفقیت پایدار ایجاد کند که به گونه متوازنی منافع و هزینههای مشتری و سودآوری سازمان را تامین کند.
کلید واژگان :مدیریت کیفیت جامع ، سیستم کنترل کیفیت ، رقابتپذیری ، شاخص ارزش
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک