در بازارهای رقابتی امروزی، همواره استفاده از شیوه های مختلف بازاریابی توسط شرکت ها، بازاریابی را متهم به این ساخته است که مستلزم دروغ، تقلب، بی عدالتی، تجاوز به حریم خصوصی افراد، استثمار کودکان و اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه و بی توجه به رفاه اجتماعی می باشد. اما از سویی، بازاریابی برای کمک به اقتصاد شرکت ها بسیار مفید است. با توجه به این دو موضوع، حذف بازاریابی، پاسخ مناسبی به مشکلات اخلاق آن نیست، بلکه بایستی به دنبال تدوین و اجرای یک تئوری اخلاقی برای بازاریابی بود. هدف این مقاله، بررسی نقش اخلاق حرفه ای در حوزه بازاریابی از جنبه های مختلف و ارائه چارچوب و راهکارهایی در زمینه برخورد با معضلات اخلاقی این حوزه، با توجه به نظریه های مختلف مطرح شده در این زمینه می باشد. در سال های آتی، سازمان ها در جوامع مختلف برای باقی ماندن در محیط رقابتی، راهی جز کسب مشروعیت در جامعه و توجه به اصول اخلاقی بازاریابی ندارند.
کلید واژگان :بازاریابی، بازاریابی اجتماعی، اخلاق حرفه ای
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6141934191518031
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همايش مديريت بازاريابي و رويکردهاي نوين در بازار
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور قائمشهر
- تاریخ ثبت : 1393/10/02 17:08:35
- ثبت کننده : مجید عموزاد خلیلی
- تعداد بازدید : 338
- تعداد فروش : 0