چکیده :

در روندهای جدید کسب و کار، به دست آوردن رضایت مشتری جایگاهی مهم و حیاتی در نیل به اهداف سازمان ها به خود اختصاص داده است و فناوری اطلاعات به طور فزاینده ای فرایندهای کسب و کار را تغییر داده است. با گسترش اینترنت، ابزارهای نوین برای برقراری ارتباط با مشتریان و مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در سازمان ها رایج شده اند. مشتریان از طریق کانال های ارتباطی مختلفی چون تلفن، پست الکترونیکی و وب سرویس دهی می شوند. مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی جدیدترین پارادایم در دنیای مدیریت ارتباط با مشتری است و سازمان ها باید همراه با پیشرفت های نوین بازاریابی، خودشان را سازگار کنند. بدین ترتیب لازم است در سازمان، سیستمی نوین برای جذب و حفظ مشتریان طراحی و پیاده سازی شود، سیستمی که بتواند روابط سازمان و مشتریان را به خوبی مدیریت کند. امروزه این سیستم ها به سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی مشهور شده اند که می توانند به عنوان مزیتی رقابتی سازمان را در جهت رسیدن به اهداف یاری رسانند. در این مقاله ضمن معرفی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی، ویژگی ها، مزایای به کارگیری آن در سازمان، روندهای نوین ارتباط با مشتری و چالش های فرا روی سیستم های ECRM مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

کلید واژگان :

مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی (ECRM)، بازاریابی نوین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک