تغيير و تحولات موجود در دنياي امروز كارآفرينان را در خط مقدم عامل توسعه فنآوري و اقتصادي قرار داده است. تجربه موفقيتآميز اغلب كشورهاي پيشرفته و نيز برخي كشورهاي در حال توسعه در مديريت بر بحرانهاي اقتصادي، به يمن توجه و التفات به توسعه كارآفريني و كارهاي نوآورانه و بخصوص تأسيس SME ها بوده است و به همين علت براي كارآفريني و كارآفرينان اهميت خاصي قائل ميگردند. SME ها ميتوانند از طريق تركيب منابع، سهيم شدن در دانش همديگر، افزايش سرعت عمل خود در محيط و يا استفاده از دارائيهاي سازمانهاي ديگر، براي خود ايجاد ارزش نموده و مزيت رقابتي كسب كنند در اين ميان SME هايي موفقتر عمل ميكنند كه بتوانند از طريق داشتن رابطه با سازمانهاي ديگر و يادگيري بينسازماني، نتايج بيشتري را بنفع خود كسب كنند. در مقاله حاضر، با هدف تشريح و تبيين نقش يادگيري بينسازماني بر تداوم و تجديد حيات SME ها، ضمن مرور مستند ادبيات موضوعي مربوط به مباحث بينسازماني، كارآفريني و كارآفرينان و موضوعات مرتبط با آن، پس از تشريح مختصر يادگيري در سطوح فردي، گروهي، سازماني و بينسازماني، به تبيين نقش يادگيري بينسازماني حاصل از برقراري روابط بينسازماني ميان SME ها و چگونگي كسب مزيتهاي استراتژيك ناشي از آن بر ادامه و تجديد حيات SME ها پرداخته شده است. و در پايان مقاله، موارد مذكور جمعبندي شده، بحثونتيجهگيري، كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.
کلید واژگان :يادگيري - بينسازماني - استراتژيك - SME ها
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142217921089922
- سال انتشار : 1386
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولين همايش سراسري باشگاه پژوهشگران جوان در مديريت و گرايشهاي آن
- برگزار کنندگان : دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه
- تاریخ ثبت : 1393/11/05 13:16:50
- ثبت کننده : حسنعلی آقاجانی
- تعداد بازدید : 342
- تعداد فروش : 0