اين پژوهش، ضمن شناسايي ابعاد جهت گیری استراتژیک، تأثیر آن ها را بر بازارگرایی شرکت های تولیدی مورد مطالعه قرار مي دهد. برای دستیابی به اهداف تحقیق، سلطه جويي، آینده گرایی، رسميت بازاريابي و تمايل به ريسك بعنوان ابعاد جهت گیری استراتژیک شناسایی و چهار فرضیه بمنظور آزمون تأثیر این ابعاد روی بازارگرایی شرکت های تولیدی در استان گیلان تدوین شد. جهت جمع آوری اطلاعات، از پرسشنامه ای استاندارد حاوی 33 سؤال استفاده و بین 201 نفر از مدیران شرکت ها بعنوان نمونه های آماری توزیع گردید. نتیجه آزمون رگرسیون چندگانه نشان داد که هر یک از ابعاد جهت گیری استراتژیک، تأثیر معنادار و قابل ملاحظه ای بر بازارگرایی شرکت ها داشته است. در انتها نیز متناسب با هر یک از این ابعاد، پیشنهاداتی جهت توسعه رویکرد جهت گیری استراتژیک با هدف بهبود بازارگرایی شرکت های تولیدی ارائه گردید.
کلید واژگان :جهت گیری استراتژیک، سلطه جويي، آینده گرایی، رسميت بازاريابي، تمايل به ريسك، بازارگرایی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142504470069592
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس علوم مدیریت نوین
- برگزار کنندگان : مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی حکیم جرجانی، گرگان
- تاریخ ثبت : 1393/12/08 17:15:00
- ثبت کننده : محمدرضا تقی زاده جورشری
- تعداد بازدید : 378
- تعداد فروش : 0