چکیده :

مطالعات و تحقيقات نشان از وجود چالش در صنعت گردشگری استان مازندران مي باشد. هدف از اجراي تحقيق حاضر شناسایی موانع عمده توسعه صنعت گردشگری استان مازندران مي‌باشد. بمنظور دست یافتن به این هدف، متغیر های مربوط به ارزیابی چالش صنعت گردشگری بعنوان مدل مفهومي تحقيق حاضر مورد استفاده قرار گرفت. بر اين اساس ضمن مروري جامع بر ادبيات موضوعي مربوط به صنعت گردشگری، از ميان جامعه آماري 500 عضوي تحقيق حاضر، تعداد 250 نفر بعنوان نمونه آماري انتخاب، سپس با جمع‏آوري داده‏ها و اطلاعات مورد نياز با استفاده از ابزارهاي مراجعه به اسناد و مدارك، مصاحبه و بويژه پرسشنامه، در قالب روش تحقيق كتابخانه‏اي و ميداني، و نيز استفاده از نرم‏افزار SPSSwin جهت اجراي آزمونهاي آماري مربوط، به سنجش شاخصهای چالش توسعه صنعت توریسم در استان مازندران پرداخته شده است. نتيجه تحقيق نشان داده است كه در صنعت توریسم استان مازندران با توجه به شاخصهاي چهارگانه مشخص شده در مدل مفهومي تحقيق شامل متغيرهاي هماهنگی بین سازمانی، امکانات زیربنایی، بازاریابی و فرهنگ چالش وجود دارد. در پايان تحقيق موارد مذكور جمع‏بندي شده، نتايج تحقيق، بحث و مقايسه، پيشنهادات و نيز ادامه و پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.

کلید واژگان :

توسعه، صنعت، چالش، توریسم، مازندران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک