چکیده :

در اين مقاله به عوامل موثر بر موفقيت تجاري سازي در گیرنده تکنولوژی پرداخته شده است. تکنولوژی اصلی ترین عامل تولید ثروت است و ثروت چیزی بیشتر از پول است که می تواند عواملی همچون ارتقای دانش، سرمایه فکری، استفاده موثر از منابع، حفظ منابع طبیعی و سایر عوامل موثر در ارتقای استاندارد و کیفیت زندگی را شامل شود تکنولوژی هنگامی به تولید ثروت منجر می شود که یا تجاری شود و یا در مسیر تحقق استراتژیک یا عملیاتی یک سازمان به کار گرفته شود و در نتیجه با تکنولوژی به عنوان بذر اولیه تولید ثروت برخورد می شود که با پرورشی صحیح و محیطی مناسب، این بذر اولیه به درختی تنومند تبدیل می شود.در مقاله حاضر با هدف ارائه نوع شناسی عوامل موثر بر موفقیت تجاری سازی در گیرنده تکنولوژی به ارائه تعاريف تکنولوژی، تجاری سازی تکنولوژی و اهميت ان، انتقال تکنولوژی به خصوص گيرنده تکنولوژی پرداخته شد و در پايان به هشت عامل تحقيقات بازار، ساختار و نحوه مديريت، فرهنگ سازماني، توجه به مديريت تغيير، انتخاب پروژه، مديريت منابع انساني، سرمايه گذاری مناسب و تعارض در سازمان به عنوان عوامل موثر بر موفقیت تجاری سازی در گیرنده تکنولوژی اشاره شده است.

کلید واژگان :

نوع شناسی، تجاری سازی، گیرنده تکنولوژِی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک