چکیده :

با توجه به اهميت جايگاه تجارت دربالابردن سطح رفاه اجتماعي ودرآمد ملي، مديران امروزي بايد هرچه بيشتر خودرا با تكنيك ها وآموزهاي جديد درحوزه تجارت جهاني آشنا نمايند. هوش تجاری به فرايند تبديل داده هاي خام به اطلاعات تجاري و مديريتي اطلاق مي گردد كه به تصميم گيرندگان سازمان كمك مي كند تا تصميمات خود را سريع تر و بهتر گرفته و بر اساس اطلاعات صحيح عمل نمايند. به كمك هوش تجاري مي توان كاوش اطلاعات، آناليز و تحليل آن ها را ساده نمود. و به تصميم گيرندگان در هر رده يك سازمان اين اجازه را مي دهد تا در هر كجا و هر زمان به آساني به آن اطلاعات دسترسي داشته و آن ها را بهتر درك نموده و تحليل نمايند. در این نوشتار با مطالعه تئوریکی تجربی سیستم هوش تجاری به مطالعه تطبیقی نتایج تحقیقات تجربی پرداخته شده و شباهتهای بین آنها را کشف و مزیتهای آن را بررسی شدکه شامل بررسی تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات با دقت و سرعت بالا، پشتیبانی تصمیم گیری در همه سطوح مدیریتی و مزیتهای مشترکی از قبیل 1-کاهش هزینه ها 2- افزایش در آمد 3- افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان 4- بهبود ارتباطات سازمان می باشد.

کلید واژگان :

تئوریکی تجربی، هوش تجاری، سازمان، سیستم هوشمند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک