چکیده :

با بروز تحول در دانشگاه هاي سنتي و پذيرش نقش توسعه اقتصادي، دانشگاه كارآفرين علاوه بر آموزش و پژوهش، عامل تحقق نوآوري فناورانه به ويژه در فضاي فناوري هاي پيشرفته مي گردد و از اين طريق پايه هاي نظام ملي نوآوري مستحكم و زمينه براي تحقق توسعه مبتني بر دانايي فرآهم مي شود. دانشگاه کارآفرین یک مفهوم نوظهور است و تدوام بسط دانشگاه از نگهدارنده دانش به تولید کننده دانش است. دانشگاه کار آفرین مکانی است که مشاغل جدید در آن خلق می شوند. این مراکز از افراد کار آفرین حمایت می کند. این حمایت شامل حمایتهای اموزشی، مالی وبازار یابی است.مقاله حاضر با بررسي در زمينه هاي پيدايش دانشگاه كارآفرين، ضرورت، الزامات و مفهوم آن وتبیین ویژگیها و نيز عوامل مؤثر در تبديل دانشگاه ها به دانشگاه كارآفرين در صدد است درك و شناخت بيشتري را از اين پديده به دست دهد. همچنين مقاله نشان داد در مسير تبديل دانشگاه ها به دانشگاه كارآفرين لازم است آنها در ابعاد ساختاري، مديريتي و فرهنگي خود را متحول ساخته و با گسترش زيرساخت هاي مورد نياز زمينه را براي ايفاي كاركردهاي جديدتر فراهم سازند.

کلید واژگان :

دانشگاه، نسل سوم، دانشگاه كارآفرين،کار افرینی دانشگاهی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک