چکیده :

جهان امروزي با پیچیده شدن محیط کسب و کار، تغییرات عمیقی را تجربه می کند.کسب و کار ، حالتي از مشغوليت و به طور عام، شامل فعاليت‌هايي است که توليد و خريد کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر مي‌گيرد. به دليل اهميت بسيار زياد كسب و كارها در رشد و توسعه اقتصادي و همچنين اشتغال زايي و رفع بيكاري ، بسياري از كشورهاي جهان نسبت به اين مسئله و كارآفريني از طريق ايجاد کسب و کارها روي آورده و برنامه ريزي هاي بسيار دقيق و هدفداري را در اين زمينه انجام مي دهند. در این مقاله پس از بررسی نتایج تحقیقات تجربی و با توجه به ادبیات موضوعی مربوط به سیر تاریخی جریانهای فکری در کسب و کارها و ، دریافتیم که برخلاف کاهش بازدهی منابع سنتی (مثل پول، زمین، ماشین آلات و غیره) دانش واقعاً منبعی برای افزایش عملکرد کسب و کار است. آنچه حتی بیشتر درخور توجه است این است که بازار به مدت طولانی ارزش دانش و عوامل نامشهود دیگر(سرمایه فکری) را در فرآیند ایجاد ارزش تشخیص داده است و اخیراً اندازه این « ارزش پنهان » تغییر کرده است.

کلید واژگان :

نوع شناسی، کسب و کار، صنعت محور، منبع محور، دانش محور، سرمایه فکری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک