جهان امروزي با پیچیده شدن محیط کسب و کار، تغییرات عمیقی را تجربه می کند.کسب و کار ، حالتي از مشغوليت و به طور عام، شامل فعاليتهايي است که توليد و خريد کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر ميگيرد. به دليل اهميت بسيار زياد كسب و كارها در رشد و توسعه اقتصادي و همچنين اشتغال زايي و رفع بيكاري ، بسياري از كشورهاي جهان نسبت به اين مسئله و كارآفريني از طريق ايجاد کسب و کارها روي آورده و برنامه ريزي هاي بسيار دقيق و هدفداري را در اين زمينه انجام مي دهند. در این مقاله پس از بررسی نتایج تحقیقات تجربی و با توجه به ادبیات موضوعی مربوط به سیر تاریخی جریانهای فکری در کسب و کارها و ، دریافتیم که برخلاف کاهش بازدهی منابع سنتی (مثل پول، زمین، ماشین آلات و غیره) دانش واقعاً منبعی برای افزایش عملکرد کسب و کار است. آنچه حتی بیشتر درخور توجه است این است که بازار به مدت طولانی ارزش دانش و عوامل نامشهود دیگر(سرمایه فکری) را در فرآیند ایجاد ارزش تشخیص داده است و اخیراً اندازه این « ارزش پنهان » تغییر کرده است.
کلید واژگان :نوع شناسی، کسب و کار، صنعت محور، منبع محور، دانش محور، سرمایه فکری
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142381348681923
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش ملی دانشگاه کارآفرین، صنعت دانش¬محور
- برگزار کنندگان : دانشگاه مازندران، مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت
- تاریخ ثبت : 1393/11/24 11:14:46
- ثبت کننده : حسنعلی آقاجانی
- تعداد بازدید : 358
- تعداد فروش : 0