چکیده :

سيستم پيشنهادها از برنامه های نوين مديريت مشارکتی است که در فرآيند تصميم سازی و تصميم گيری و حس خود باوری و اعتماد به نفس و رضايت شغلی کارکنان تاثير دارد كه مي‌توان از فكروانديشه هاي كاركنان ، مشتريان و افراد براي مسئله يابي، چاره‌جويي وحل مسائل سازماني بهره جست. اين پژوهش با هدف اولویت بندی موانع اجراي نظام پيشنهادها درمدیریت مشارکتی ازديدگاه كاركنان(مطالعه موردي سازمان آموزش وپرورش استان كرمانشاه)آغاز ودر زمره پژوهش های توصيفی از نوع پيمايشی است که برای انجام آن ازمتدولوژی مطالعات «کتابخانه‌ای»و« ميدانی» و آزمون t یک گروهی و برای رتبه بندی عوامل از آزمون فريدمن و به منظور تائيد رتبه بندي از روش آنتروپي استفاده شده است كه جامعه آماری آن کل کارکنان سازمان است که با استفاده از روشنمونه گيری کوکران 195 نفر بعنوان نمونه آماری انتخاب و به سوالات پرسشنامه طراحی شده پاسخ دادند ، نتایج پژوهش نشان می دهد در اولویت بندی موانع اجراي نظام پيشنهادها در مدیریت مشارکتی ؛ موانع ناشی ازکارکنان در رتبه اول است و موانع مدیریتی اجرای نظام پیشنهادها در رتبه دوم وموانع سازمانی وموانع ساختاری اجرای نظام پیشنهادها به ترتیب در رتبه سوم وچهارم قراردارند. واز نظر پاسخ دهندگان در سازمان بسترسازمانی برای اجرای نظام پيشنهادها در سطح متوسط می باشد .

کلید واژگان :

مشارکت؛ پيشنهاد؛ سيستم پيشنهادها؛ موانع اجراي نظام پيشنهادها؛ اولویت بندی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک