چکیده :

عدالت محوری یکی از جدیدترین مباحث مطرح شده در حوزه مشتری مداری است. این مسئله، بویژه در ارائه خدمات اینترنتی که خدمت دهنده و خدمت گیرنده تعامل رودرو ندارند حائز اهمیت بیشتری است. هدف اين پژوهش، ارزیابي تأثیر ابعاد عدالت محوری بر رضایت مشتریان در استفاده از خدمات اینترنتی بانک ها با استفاده از نقش ميانجي اعتماد و ارزش ادراک شده مشتری در رابطه بين عدالت محوری و رضایت مشتریان مي باشد. به این منظور، شش فرضیه تدوین گردید. برای گردآوری اطلاعات لازم جهت آزمون فرضیه ها، از پرسشنامه ای استاندارد حاوی 22 سؤال در چهار بعد استفاده شد و بین 384 نفر از مشتریان بانک تجارت در سطح استان گیلان، بعنوان جامعه آماری تحقیق جهت پاسخگویی به بخش های مختلف پرسشنامه توزیع گردید. جهت تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از روش مدل یابی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که عدالت محوری هم بطور مستقیم و هم بواسطه متغیرهای میانجی اعتماد و ارزش ادراک شده بر رضایت مشتریان تأثیری مثبت دارد. در انتها نیز متناسب با هر یک از این عوامل، پیشنهاداتی جهت توسعه عدالت محوری و در نتیجه بهبود رضایت مشتریان ارائه گردید.

کلید واژگان :

عدالت محوری، رضایت، اعتماد، ارزش ادراک شده.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک