چکیده :

همان‌طوری که دنیا در حال تغییر است، سازمان ها به منظور کسب مزیت رقابتی به دنبال شناسایی فرصت-های جدید، می باشند. کارآفرینی یکی از مؤلفه‌هایی است که هر سازمانی با تجهیز کردن کارکنان خود به این مؤلفه، می¬تواند به سرعت از رقبای خود پیشی گیرد. سازمان ها باید با توجه به ساختار سازمانی خود، شرایطی را ایجاد کنند که کارکنانشان بتوانند در این محیط به کارهای خلاقانه و کارآفرینانه گرایش پیدا کنند. لذا سازمان ها باید سعی کنند با نظر گرفتن شرایطی مثل رسمی بودن، افزایش آزادی عمل، دادن پاداش و ... سعی در افزایش بعد کارآفرینی منابع انسانی خود داشته و به توسعه منابع انسانی خود از بعد کارآفرینی کمک کنند که این امر خود منجر به دست یابی به مزیت رقابتی خواهد شد. این پژوهش از نوع پژوهش های مروری و کتابخانه ای است که به تبین مفهوم کارآفرینی و مزیت رقابتی در سازمان می پردازد.

کلید واژگان :

کارآفرینی، مزیت رقابتی، سازمان، توسعه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک