امروزه با توجه به روند روز افزون تغيير و تحولات محيطي، توجه جوامع بشري براي رسيدن به سطوح بالاي تعالي و تسهيل در امر زندگي و رفع مشكلات و نيازهاي خود و همينطور سازمانها براي رسيدن به سطوح بالاي بهره وري و كسب مزيت رقابتي به سمت برنامه ريزي استراتژي جلب شده است. از سوي ديگر، در حال حاضر بسياري از فعاليتهاي اقتصادي جهان توسط سازمانهاي كوچجك و متوسطي انجام ميشود كه براي حضور موفق در دنياي امروز، نيازمند برنامه ريزي استراتژيك هستند. برنامه ريزي استراتژيك، ابزار مديريتي توانمندي است كه به كمك شركتهاي كوچك و متوسط مي شتابند تا انها به صورت رقابتي، خود را با تغييرات پيش بيني شده محيط تطبيق دهند. برنامه ريزي استراتژيك عامل اساسي مورد نياز براي هر فعاليت كارآفرينانه مي باشد. در مقاله حاضر، با هدف شناخت مقدماتي كارآفريني شركتهاي كوچك و متوسط و برنامه ريزي استراتژيك، رابطه برنامه ريزي استراتژيك با كارآفريني شركتهاي كوچك و متوسط و نيز برخي موضوعات مهم مرتبط با انها مطرح شده و در اين راستا شرح مختصري از بيان مسئله، تعاريف، اهميت و ضرورت برنامه ريزي استراتژيك و كارآفريني وارائه مدلي مفهومي جهت بررسي برنامه ريزي استراتژيك ، در بخش كارآفريني ايران ارائه گرديده است. در پايان مقاله نيز، موارد مذكور جمع بندي شده و در قالب بحث و نتيجه گيري،كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن، جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.
کلید واژگان :برنامه ريزي استراتژيك، كارآفريني، شركتهاي كوچك و متوسط
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک