چکیده :

اخلاق تجاری، شاخه‌ای از اخلاق کاربردی است که اصول اخلاقی، معنوی یا مباحث و مسائل اخلاقی ناشی از آن را در محیط تجاری و کسب و کار بررسی می‌کند.اگر صداقت، انصاف، مسؤولیت‌پذیری، رازداری، پایبندی به تعهدات و... در تجارت رعایت نشوند، اخلاق تجاری شانسی برای موفقیت در بازار و یا تداوم فعالیت‌های تجاری، نخواهد داشت.در این مقاله برآنیم تا در ابتدا ضمن اشاره به اخلاق تجاری به تشریح آن پرداخته و در ادامه به تفاوتهای تاجر ایرانی و خارجی و همچنین اصول اخلاقی حاکم بر تجارت بپردازیم و در ادامه نیز به مستحبات کسب و کار و تجارت، و پي‏ريزي رشته علمي‏ اخلاق كسب و كار،نگاهی گذرا خواهیم داشت ودرانتها به حوزه‌های اخلاقِ تجاری از دو دیدگاه اسلام و علوم جدید و همچنین جايگاه اخلاق در کسب وکار و بازرگاني پرداخته خواهد شد.

کلید واژگان :

اخلاق، تجارت، کسب و کار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک