چکیده :

مديريت دانش شامل تصرف دانش،خرد،تجربيات با ارزش افزوده ي كاركنان سازمان،آسان كردن ببازيابي دوباره و نگهداري آن به عنوان دارايي سازماني است.مديريت دانش به مستئل مهمي چون سازگاري سازماني ،بقا و توانايي در مواجه با تغييرات فزاينده ي محيطي مي پردازددر حقيقت مديريت دانش درصدد تركيب سينرژيك قابل پردازش اطلاعات،تكنولوژي اطلاعات و تواناييي خلاقانهي انسانهاست تكنولوژي اطلاعات ابزار است و انديشه ي حاكم بر آن عنصر اساسي توليد دانش است.مديريت دانش را به دلايل زير به كار مي گيرند:افزايش همكاري،بهبود خدمات مشتري،افزايش آگاهي سازماني از خلال دانش سازماني،بهبود بهره وري كه بهره وري معياري براي ارزيابي عملكرد نظام ها و تعيين ميزان موفقيت يا ناكامي در رسيدن به اهداف نظام با توجه به مصرف منابع است.فرايند مديريت دانش از 5 مرحله ايجاد اعتبار بخشي،سازماندهي،اشاعه و كاربرد دانش تشكيل شده است.اين پنج مرحله در حوزه مديريت دانش براي يك سازمان زمينه ي آموزشي،بازخورد،آموزش مجدد و يا حذف آموزش را فراهم مي آورد.اين مقوله به عنوان يك استراتژي شغلي تنها وقتي به نتيجه نهايي خواهد رسيد كه نيازهاي اساسي آن در تامين شده باشند.اين نيازها بايد در ارتباط يك مورد كاري مشخص كه در نيازهاي كاري از جمله ايجاد يك سازمان براي سازماندهي مجدد،تجديد سازمان،تمركز زدايي اخذ گرديده اند در نظر گرفته شود.اين مقاله به منظور بررسي نقش مديريت دانش در توسعه بهره وري سازمان انجام شده است.به همين جهت تعاريفي از مفاهيم دانش،مديريت دانش و نقش مديريت دانش در توسعه بهره وري سازمان انجام گرفته است.

کلید واژگان :

نقش مديريت ئانش،مفهوم مديريت دانش،اهميت مديريت دانش،عملكردهاي مديريت دانش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک