کارآفرینی از منابع مهم و پایان ناپذیر جوامع بشري است؛ منبعی که به توان خلاقیت انسانها بر می گردد.پژوهش حاضر تلاش دارد به بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی در میان دانشجویان بپردازد. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را دربر می گیرد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب استفاده شده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه و به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. پژوهش حاضر یک تحقیق توصیفی- پیمایشی است و از نظر هدف، کاربردی می باشد. نتایج پژوهش نشان داد که انگیزش، مهارتهای فردی ، نگرش، هنجارهای ذهنی، حمایت محیطی ادراک شده، پویایی محیطی ادراک شده وکنترل رفتاری ادراک شده از عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی در میان دانشجویان می باشند.
کلید واژگان :کارآفرینی، دانشجویان، کارآفرینی دانشگاهی ، رشت
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142606792739477
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
- برگزار کنندگان : دانشگاه مازندران، شرکت پژوهشی طرود شمال
- تاریخ ثبت : 1393/12/20 13:28:47
- ثبت کننده : امیر پورناصرانی
- تعداد بازدید : 339
- تعداد فروش : 0