چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز می باشد. جامعه آماری این پژوهش، كليه مصرف کنندگان محصولات الکترونیکی در سطح شهر رشت را در بر می گیرد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است و همچنین برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه و به منظور تحلیل داده ها و همچنین آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات علّی است؛ و به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی می باشد. نتایج حاصل از پژوهش گویای این امر است که رضایت سبز، وفاداری سبز، اعتماد سبز و تمایل به برند سبز عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند سبز به شمار می روند. علاوه بر این رضایت سبز تاثیر مثبتی بر وفاداری سبز و تمایل به برند سبز دارد اما تاثیر آن بر اعتماد سبز تایید نشد. همچنین اعتماد سبز، تمایل به برند سبز و رضایت سبز نیز بر وفاداری سبز تاثیر مثبت داشتند و در نهایت هم تاثیر مثبتی از جانب وفاداری سبز بر ارزش ویژه برند سبز یافت شد.

کلید واژگان :

بازاریابی سبز، ارزش ویژه برند، مصرف کننده سبز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک