چکیده :

امروزه صنعت بانکداری به عنوان بخشی از بازار خدمات در تمام دنیا به کسب و کاری کاملا رقابتی تبدیل شده است. از اینرو بانکهایی در عرصه رقابت موفق ترند که بتوانند موفق ترین و خلاقانه ترین روش های تبلیغاتی را به کار گیرند تا توجه مشتریان را به خدماتی که ارایه می دهند جلب نمایند. يكي از روش هايي كه بانكها مي توانند خود را از سایرین متمایز سازند و مزیت رقابتی کسب نمایند، استفاده از تبلیغات شفاهی مثبت است. با توجه به اهمیت این موضوع، هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر کیفیت رابطه و کیفیت خدمات بر شکل گیری تبلیغات شفاهی مثبت در صنعت بانکداری می باشد. تحقیق حاضر یک مطالعه ی توصیفی است و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مشتریان بانکهای خصوصی شهرستان رشت می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب 460 پرسشنامه در میان آنان توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش رگرسیون چند متغیره و نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که متغیرهای کیفیت رابطه، کیفیت فنی خدمات و همچنین کیفیت کارکردی خدمات بر شکل گیری تبلیغات شفاهی مثبت در صنعت بانکداری تاثیر دارند.

کلید واژگان :

کیفیت، تبلیغات شفاهی، بانکداری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک