چکیده :

این پژوهش به بررسی میزان بکارگیری فناوری های نوین آموزشی در فرایند یاددهی-یادگیری با ویژگی های جمعیت شناختی مدرسان دانشگاه های آزاد اسلامی واحد سبزوار و مشهد ، به منظور ایجاد توانايي در كاربرد مؤثر فناوری های نوین آموزشی، شناخت فواید و مشکلات استفاده از آن و همچنین بررسی کاستی ها و چالش ها با ارائه راهکار صورت گرفته است. از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، توصیفی و زمینه یابی و نیز بر اساس روش تحقیق از نوع تحقیقات همبستگی- پیمایشی بوده است. 465 نفر از مدرسان دانشگاه های آزاد اسلامی واحد سبزوار و مشهد به عنوان جامعه آماری انتخاب گردید و برای ابزار گردآوری داده ها از پرسشنامه، مشاهده و مصاحبه استفاده شده است. در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که رابطه بین میزان استفاده از فناوریهای نوین آموزشی با جنسیت مدرسان دانشگاه های آزاد اسلامی واحد سبزوار و مشهد، متوسط استفاده از فناوري های نوین آموزشی در انجام امور آموزشي در بين مردان بيشتر از زنان و نیز در رابطه با سن و میزان بکارگیری این فناوریها رابطه منفی(معكوس) وجود دارد. در ارتباط با مرتبه هاي مختلف علمي (مربي آموزشيار، مربي، استاديار، دانشيار و استاد) مدرسان دانشگاه های آزاد اسلامی واحد سبزوار و مشهد هيچ اختلاف معني داري وجود ندارد. در دسترسی به فناوری های نوین آموزشی و میزان کاربرد آن نیز اساتید در هر دو واحد دانشگاهی سبزوار و مشهد رابطه معناداری وجود دارد و اکثرا به کندی سرعت اتصال به شبکه و نیز فیلترینگ بعضی از سایت های مناسب برای امور آموزشی و پژوهشی اشاره نموده اند.

کلید واژگان :

فناوریهای نوین آموزشی، مدرسان دانشگاه، ویژگی های جمعیت شناختی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار و مشهد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک