چکیده :

در این پژوهش به بررسی رابطه میان مولفه¬های سرمایه فکری و تاثیر آن بر بازارگرایی در شرکت بیمه ایران پرداخته شده است. جامعه آماری شامل 144 نفر از کارکنان شرکت مرکزی بیمه ایران بوده که با بهره¬گیری از آزمون همبستگی پیرسون مشخص شد، میان ابعاد سرمایه فکری و بازارگرایی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بدين معني كه هر اندازه وضعيت سرمايه فكري در شركت بيمه بالا بوده، به تبع آن روحيه بازارگرايي در آن شركت هم بالاتر بوده است. در نهایت مشخص شد از میان ابعاد سرمایه فکری سرمايه مشتري از وضعيت مساعدتري نسبت به دو سرمايه ديگر برخوردار بوده و مشتري گرايي هم به عنوان يكي از ابعاد بازارگرايي، از موقعيت مناسبي برخوردار بوده است. در پایان پیشنهاداتی برای تقویت این رابطه ارائه گردید.

کلید واژگان :

سرمایه فکری، بازارگرایی، شرکت بیمه ایران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک