چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
در این پژوهش به بررسی رابطه میان مولفه¬های سرمایه فکری و تاثیر آن بر بازارگرایی در شرکت بیمه ایران پرداخته شده است. جامعه آماری شامل 144 نفر از کارکنان شرکت مرکزی بیمه ایران بوده که با بهره¬گیری از آزمون همبستگی پیرسون مشخص شد، میان ابعاد سرمایه فکری و بازارگرایی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بدين معني كه هر اندازه وضعيت سرمايه فكري در شركت بيمه بالا بوده، به تبع آن روحيه بازارگرايي در آن شركت هم بالاتر بوده است. در نهایت مشخص شد از میان ابعاد سرمایه فکری سرمايه مشتري از وضعيت مساعدتري نسبت به دو سرمايه ديگر برخوردار بوده و مشتري گرايي هم به عنوان يكي از ابعاد بازارگرايي، از موقعيت مناسبي برخوردار بوده است. در پایان پیشنهاداتی برای تقویت این رابطه ارائه گردید.
کلید واژگان :سرمایه فکری، بازارگرایی، شرکت بیمه ایران
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142806441963206
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس ملی حسابداری, مدیریت مالی و سرمایه گذاری
- برگزار کنندگان : دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان
- تاریخ ثبت : 1394/01/14 17:03:39
- ثبت کننده : روح اله رحمتی نیا
- تعداد بازدید : 221
- تعداد فروش : 0