چکیده :

وجود دانش در بسیاری از سازمان ها ابزار اصلي رقابت محسوب شده به گونه ای که جوامع تجاري و علمي با به کارگیری دانش در يك سازمان، افزایش عملکرد و منافع رقابتي در سازمان را بهبود می بخشند، بدین ترتیب جهت هدايت دانش در جهت اهداف سازماني و كسب مزيت رقابتي پایدار در سازمان ضرورت توجه به مدیریت دانش امری حیاتی است. بنابراین مدیریت دانش و فعالیت هاي دانش محور همواره مورد تأکید در تمامی سازمان ها در عرصه هاي مختلف تولیدی می باشد. مدیریت دانش تمامی دارایی فکري موجود در سازمان را پوشش داده و وجود کارکنان هوشمند و با دانش به عنوان مهم ترین سرمایه هاي یک سازمان با توجه به قدرت خلاقیت و نوآوري، خلق فرآیندهاي سازمانی نوین، فناوري هاي جدید ، توسعه محصولات و خدمات جدید، سازمان را در رسیدن به اهداف سازمان هدایت می نماید، با توجه به اینکه کلیه فعالیت های نوآورانه در سازمان حاصل سرمایه گذاري های انجام شده در ارتقاء مدیریت دانش در سازمان ها است، تنها سازمانی موفق می باشد که به ارتقاء دانش و به روز نمودن اطلاعات در سطوح مختلف سازمانی توجه لازم وکافی داشته باشد.این مقاله که به روش مروری و با استفاده از منابع مکتوب تدوین شده است تلاش دارد، ضمن اهمیت توجه به مدیریت دانش در سازمان ها، و بیان اهداف و اصول مدیریت دانش، تأثیر آن بر افزایش کارائی و عملکرد برنامه های سازمان را بررسی ، و در این زمینه راهکارهای لازم را ارائه نماید.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، توسعه، سازمان، رقابت، عملکرد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک