چکیده :

امروزه نقش سرمایه انسانی در رشد وتوسعه اقتصادی بیش از پیش بر اقتصاددانان ومتخصصان امرروشن شده است ، نگاهی به روند تحولات آموزش عالی حاکی از آن است که باید ضمن توجه به بحران افزایش کمی وتنگناهای مالی ، بهبود وارتقای کیفیت نیز بپردازد . هدف از مدیریت شش سیگما ، بهبود کیفیت خدمات آموزشی است ؛ این هدف با بکارگیری شیوه های علمی وجامع ، ازریابی وامکانپذیر می شود. به منظور بهره گیری از مدیریت شش سیگما در بهبود کیفیت خدمات آموزشی فرهنگ سازمانی بعنوان یک زیر ساخت اساسی مطرح است. با افزایش روحیه اقدامات پیشگیرانه، آرمانگرایی ، تحول خواهی وکارگروهی درکارکنان استقرار آن درآموزش عالی تسهیل می شود این پژوهش که به روش توصیفی تحلیلی ومطالعات کتابخانه ای صورت پذیرفته ، نگرشی نو به کیفیت خدمات آموزشی ازطریق تحلیل مولفه های آن دارد استراتژی شش سیگما راهبرد تحول سازمانی ورویکردی سیستماتیک درجهت کاهش شکاف کیفی انتظارات دانشجویان است.

کلید واژگان :

مدیریت شش سیگما ، رویکرد استراتژیک ، کیفیت خدمات آموزش عالی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک