هدف پژوهش حاضر بررسی امکان پیاده سازی مدیریت خودگردان مدارس در دبیرستانهای دولتی شهرستان خوی می باشد . در این تحقیق 220 نفر از مدیران ودبیران دبیرستانهای شهرستان خوی بصورت تصادفی انتخاب گردید ، بطوری که از این نمونه 80 نفر مدیر به روش سرشماری انتخاب گردید و 140 نفر دبیر بصورت تصادفی بر حسب تعداد مدیران انتخاب گردید . روش تحقیق حاضر به روش توصیفی ، پیمایشی می باشد . وجهت اجرای این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته مدیریت مدرسه محوری که دارای چهار بعد ، تمرکززدایی ، انعطاف پذیری ، مشارکت پذیری و تفویض اختیار می باشد ، استفاده گردید و روایی پرسشنامه به تایید اساتید رسید وپایایی پرسشنامه با ضریب آلفای 925/0 به تایید رسید و جهت تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون t مستقل وآزمون تحلیل واریانس یکطرفه آنوا استفاده گردید . نتایج تحقیق حاکی از آنست که میزان استقرار مدیریت خودگردان مدارس در حد نسبتا مطلوب می باشد و میزان انعطاف پذیری ، مشارکت پذیری و تفویض اختیار مدیران ودبیران در حد نسبتا مطلوب است وبه تمرکززدایی توجه کافی نشده است واختلاف معنی داری بین میزان استقرار مدیریت خودگردان مدارس در دبیرستانهای دخترانه وپسرانه وجود ندارد و اختلاف معنی داری بین میزان استقرار مدیریت خودگردان مدارس بر حسب مدرک تحصیلی مدیران ودبیران دبیرستانها وجوددارد.
کلید واژگان :مدیریت مدرسه محوری ، تمرکززدایی ، انعطاف پذیری ، مشارکت پذیری ، تفویض اختیار
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143500972246502
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین-گلستان
- برگزار کنندگان : دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین-گلستان
- تاریخ ثبت : 1394/04/02 02:18:42
- ثبت کننده : سجاد امامویردی
- تعداد بازدید : 276
- تعداد فروش : 0