چکیده :

این تحقیق به بررسي رابطه سیستم فناوری اطلاعات با توسعه حرفه ای مدیران و دبیران دبيرستانهاي دخترانه دولتی شهرستان خوي پرداخته است . جامعه آماری کلیه مدیران ودبیران دبیرستانهای دولتی دخترانه شهرستان خوی (256 نفر) می باشد ونمونه آماری 154 نفرکه تعداد آن طبق جدول مورگان محاسبه شده است که 38 نفر مدیر بروش سرشماری و116 نفر دبیر بصورت تصادفی ساده انتخاب شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که بعد از تایید روایی بوسیله اساتید متخصص ،محاسبه پایایی پرسشنامه ها انجام گردید ، پایایی پرسشنامه سیستم فناوری اطلاعات(83/) و پایایی پرسشنامه توسعه حرفه ای(85/)، محاسبه شد. جهت آزمون فرضیه ها از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون چندگانه استفاده شد و نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه اصلی نشان می دهد که بین سیستم فناوری اطلاعات و توسعه حرفه ای دبیران و مدیران رابطه وجود دارد و نتایج رگرسیون نشان می دهد که حدود 9/47درصد از واریانس متغیر وابسته توسعه حرفه ای از واریانس متغیرهای پیش بین مولفه های سیستم فناوری اطلاعات تبیین می شود ومولفه های سرعت انتقال یادگیری و دقت یادگیری بیشترین ضریب تاثیر را در تبین توسعه حرفه ای کارکنان دارند، بنابراین استقرار سیستم فناوری اطلاعات به عنوان رویکردی استراتژیک نقش بسزایی در توسعه حرفه ای کارکنان آموزشی دارد.

کلید واژگان :

سیستم فناوری اطلاعات، توسعه حرفه ای کارکنان، کارکنان آموزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک