چکیده :

هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین خود تنظیمی یادگیری و سازگاری (عاطفی، اجتماعی، آموزشی) در کاربران و غیر کاربران اینترنت در دانشجویان دانشگاه پیام نور سردشت می باشد. جامعه پژوهش شامل کلیه دانشجویانی که در سال تحصیلی 90-91 مشغول به تحصیل بوده اند، 100 نفر با روش نمونه گیری تصادفی نسبی از بین دانشجویان دختر و پسر انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه خود تنظیمی یادگیری پتنریچ دی گروت و پرسشنامه سازگاری بل استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از آمارتوصیفی و آمار استنباطی(همبستگی پیرسون و t-test) و برای تفاوت میانگین ها استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داده است که بین خود تنظیمی یادگیری و سازگاری در کاربران و غیر کاربران اینترنت دانشجویان دانشگاه پیام نور سردشت رابطه منفی معناداری وجود دارد، همچنین بین خود تنظیمی یادگیری و سازگاری درکاربران و غیر کاربران اینترنت دانشجویان دانشگاه پیام نور سردشت تفاوت معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

خودتنظیمی یادگیری، سازگاری، اینترنت، شهر سردشت



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک