چکیده :

واژه های کلیدی : رایانش ابریرایانش ابری به عنوان یکی از فناوری‌های تعیین کننده در آینده‌ی بسیاری از صنایع مطرح است. رايانش ابری شامل سه لایه‌ی زیر ساخت به عنوان سرویس، سکو به عنوان خدمت و نرم‌افزار به عنوان خدمت می‌باشد. این فناوری انعطاف‌پذیر است و منابع را به اندازه­ی درخواست کاربر تأمین می‌کند. با توجه به مزیت‌ها و ویژگی‌ لایه‌های رايانش ابری و بر اساس نیاز و سیاست يک بانک، این فناوری می‌تواند برای پیشبرد اهداف الکترونیکی در نظام بانکی کشور کاربرد داشته باشد. رايانش ابری به بانک‌ها فرصتی را برای نگرشی نوین نسبت به بهره‌برداری مؤثرتر از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور ارائه خدمات گسترده‌تر می‌دهد. با وجود مزیت‌های فراوانی که رایانش ابری برای بانکداری الکترونیکی دارد، نگرانی‌های برای پذیرش آن هست. از جمله این نگرانی‌ها تامین امنیت و حفظ حریم شخصی است که با انتخاب پياده‌سازی مناسب، مرتفع می‌شود.

کلید واژگان :

رايانش ابري، محاسبات ابري، نيازهاي رايانشي ابري، بانكداري الكترونيكي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک