چکیده :

ندیشمندان، جامعه آینده را جامعهاي میدانند که در آن دانش، محور اصلی مشاغل خواهدبود. زندگی اثربخش و با کارایی بالا در قرن بیست و یکم مستلزم شناخت مشخصههاي آن است. استفاده از فنآوري متفاوت براي آموزش بهتر و سریعتر باید سرلوحه کار مسئولان آموزشی قرار گیرد تا بتوان در حداقل زمان ممکن افراد بیشتري را از محتویات آموزشی ایجاد شده بهرهمند ساخت. هدف اصلی در این مطالعه، ساخت محتواي الکترونیکی آموزش حروف الفباي فارسی به منظور افزایش مهارتهاي آموزشی براي درس فارسی کودکان استثنایی پایه اول مقدماتی است. نمونه آماري پژوهش را 20 نفر از دانشآموزان استثنایی(کمتوان ذهنی) پایه اول مقدماتی مجتمع آموزشی 1391 مشغول به تحصیل هستند، تشکیل میدهند - "پیروزي" واقع در منطقه 1 تهران که در سال تحصیلی 1392 که به دو گروه 10 نفره آزمون و کنترل تقسیم شده و از میان طرحهاي آزمایشی موجود، طرح پیشآزمون- پس- مستقل به T زوجی و T آزمون مورد استفاده قرار گرفته است. دادههاي حاصل از این دو آزمون با استفاده از آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج بهدست آمده از این پژوهش نشان میدهند که میزان SPSS کمک نرمافزار پیشرفت تحصیلی به دلیل افزایش مهارتهاي آموزشی در دانشآموزانی که درس فارسی را با استفاده از روش آموزش چندرسانهاي آموزش دیدهاند، نسبت به دانشآموزانی که با استفاده از روش آموزشی سنتی (سخنرانی) آموزش دیدهاند، بیشتر است.

کلید واژگان :

مهارتهاي آموزشی، دانشآموزان کمتوان ذهنی، روش چندرسانه اي، درسفارسی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک