چکیده :

اهميت و جايگاه آموزش و پرورش در جوامع انساني و نقش كليدي آن در رشد و توسعة اجتماعي، اقتصادي و سياسي جامعه غير قابل انكار است. طبق مطالعات انجام شده می توان گفت آموزشی که معلمان در مراکز تربیت معلم می بینند باعث توانمندي آنها در انتقال تدریس و یادگیري می شود و اثربخشی آنها را نیز افزایش می دهد. انتخاب این معلمان آموزش دیده و با تجربه در افزایش یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی بسیار مؤثر می باشد. این معلمان اثر بخش تر خواهند بود و تاثیر مثبتی برکیفیت آموزشی در کلاس درس خواهند داشت، پس ضروری است که در دوره ابتدایی که یکی از مهمترین مقاطع تحصیلی می باشد از این معلمان بهره گرفت. هدف از این پژوهش نقش معلمان تربیت معلم در عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی می باشد .به عبارتی محسوس شدن نقش و صلاحیت معلمان تربیت معلم در عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی نسبت به سایر معلمان نظام آموزش و پرورشاین پژوهش به صورت مروری و کتابخانه ای انجام پذیرفته است.

کلید واژگان :

آموزش و پرورش، قابلیت های حرفه ای معلمان، عملکرد تحصیلی، معلمان تربیت معلم، دانش آموزان دوره ابتدایی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک