چکیده :

با توسعه دانش و فناوري و گسترش حيطه‎هاي كسب و كار پارادايم‌هاي جديدي ظاهر شده كه بقاء را براي بسياري از بنگاه‎ها مشكل ساخته است. در چنين محيطي طبيعي است كه امتيازهاي رقابتي تغيير شكل دهند. بزرگترين امتياز رقابتي در پارادايم‌هاي جديد كسب و كار، يادگيري بيان شده است. بنابراين، سازمانهايي موفق‎تر هستند كه زودتر، سريع‎تر و بهتر از رقبا يادبگيرند. درست به همين دليل است كه مفهوم يادگيري سازماني در سالهاي اخير مطرح شده و رشد فزاينده‎اي داشته است. سازمان¬ها به جاي رفتارها و حركت¬هاي سنتي خود كه در بهترين شكل آن در برگيرنده آموزش نيز مي‎بود، تبديل به سازماني شوند كه همواره ياد مي‎گيرند، يعني كوشش خود را در جهت يادگيري به عنوان يك امتياز رقابتي به كار مي‎برند. در مقاله حاضر که حاصل تحقیقات گسترده و مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد، تعاریف یادگیری از دیدگاه دانشمندان، سطوح، ابعاد و انواع یادگیری، فرایند یادگیری سازمانی و موانع، ویژگی¬ها و مزایای آن مورد بررسی قرار گرفته و به طور کامل تشریح می¬گردد که می تواند مبنای مطالعاتی مناسبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار گیرد.

کلید واژگان :

یادگیری سازمانی، سطوح یادگیری، انواع یادگیری، ابعاد یادگیری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک