با توسعه دانش و فناوري و گسترش حيطههاي كسب و كار پارادايمهاي جديدي ظاهر شده كه بقاء را براي بسياري از بنگاهها مشكل ساخته است. در چنين محيطي طبيعي است كه امتيازهاي رقابتي تغيير شكل دهند. بزرگترين امتياز رقابتي در پارادايمهاي جديد كسب و كار، يادگيري بيان شده است. بنابراين، سازمانهايي موفقتر هستند كه زودتر، سريعتر و بهتر از رقبا يادبگيرند. درست به همين دليل است كه مفهوم يادگيري سازماني در سالهاي اخير مطرح شده و رشد فزايندهاي داشته است. سازمان¬ها به جاي رفتارها و حركت¬هاي سنتي خود كه در بهترين شكل آن در برگيرنده آموزش نيز ميبود، تبديل به سازماني شوند كه همواره ياد ميگيرند، يعني كوشش خود را در جهت يادگيري به عنوان يك امتياز رقابتي به كار ميبرند. در مقاله حاضر که حاصل تحقیقات گسترده و مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد، تعاریف یادگیری از دیدگاه دانشمندان، سطوح، ابعاد و انواع یادگیری، فرایند یادگیری سازمانی و موانع، ویژگی¬ها و مزایای آن مورد بررسی قرار گرفته و به طور کامل تشریح می¬گردد که می تواند مبنای مطالعاتی مناسبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار گیرد.
کلید واژگان :یادگیری سازمانی، سطوح یادگیری، انواع یادگیری، ابعاد یادگیری
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147279989224602
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی حکیم جرجانی - انجمن علمی و حرفه ای مدیران و حسابداران ایرانیان گلستان
- تاریخ ثبت : 1395/06/12 11:34:52
- ثبت کننده : روح اله رحمتی نیا
- تعداد بازدید : 236
- تعداد فروش : 1